Wednesday, December 2, 2009

Blogguppgift: PA-reflektioner

Min personliga målsättning med projektarbetet som vi precis har genomfört var att skapa något meningsfullt av det lilla som jag har lärt mig om Flash. Jag beslutade mig tidigt för att inte ta mig an några allt för avancerade uppgifter - och begränsade mina förväntningar och målsättningar utifrån det. Efter kursens första veckor började jag få en aning om vad jag kunde tänkas kunna genomföra, rent tekniskt, och har i praktiskt taget alla avseenden lyckats med det jag satte mig ut för att göra. Min produktion må sakna de tekniska finesser som finns hos många andra - men å andra sidan hade mitt projekt inte heller gynnats av dem. Tvärtom. Min personliga målsättning grundade sig på en vägran att skapa finesser enbart för finessernas skull. Jag ville skapa något som faktiskt drar nytta av den multimediala interaktivitet som Flash möjliggör - där möjligheterna inte exploateras för sakens skull, utan för att berätta något som inte hade varit möjligt att berätta på annat vis. Där tycker jag mig ha lyckats - min produktion hade inte varit den samma i annat format.

No comments:

Post a Comment